czwartek, 9 kwietnia 2015

Kasza jęczmienna po meksykańsku

Cześć, jak zapowiadałam wypróbowałam kolejny przepis ze strony kaszomania jeśli lubicie smaki meksykańskie to na pewno ten przepis przypadnie Wam do gustu!



Składniki:
cebula
puszka pomidorów
1 papryka
puszka czerwonej fasoli
puszka kukurydzy
łyżka sosu sojowego
 2 piersi z kurczaka (może być bez!)
2 szklanki soku pomidorowego - ja dałam w sumie cały litr
sól, pieprz, chilli, oregano, kurkuma
przyprawa meksykańska
 oliwa


Odsączamy fasolę i kukurydzę, cebulę siekamy i podsmażamy na oliwie do zeszklenia.
Paprykę kroimy w kostkę , dodajemy do cebuli. 
Mieszamy i dalej podsmażamy na wolnym ogniu aż papryka będzie miękka.
Do papryki i cebuli wlewamy 2 szklanki 
soku pomidorowego i dodajemy pomidory wraz z zalewą.
Dodajemy do smaku przyprawy: sól,  przyprawę meksykańską, 
pieprz, chilli, oregano, kurkumę oraz sos sojowy.



W momencie gdy sok zacznie się gotować, wsypujemy 
3/4 szklanki suchej kaszy jaglanej i przykrywamy pokrywką. 



Kasza musi gotować się w soku pomidorowym pod przykryciem ok. 20 minut. 
Po tym czasie dodałam jeszcze resztę soku.
Pierś z kurczaka kroimy na kawałki i podsmażamy. 
Gdy kasza będzie już miękka, dodajemy do całej potrawy pierś, kukurydzę i fasolę.




Całość dokładnie mieszamy i w razie potrzeby po raz kolejny przyprawiamy do smaku.





Smacznego kochani!
K:-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz