piątek, 14 lutego 2014

Tarta czekoladowa

Hej!
A oto mój pomysł na słodką walentynkę :-) 
Wybrałam mocno czekoladową tartę, bo jak wiadomo CZEKOLADA to najlepszy afrodyzjak :D
Przepis pochodzi z książeczki 
"Czekoladowe radości"



składniki:

1,5 szklanki mąki pszennej
0,5 kostki schłodzonego masła ( ja dałam 150 g)
3 łyżki cukru pudru
3 łyżki kakao
1 ugotowane żółtko
1/2 szklanki bitej śmietany ( do ozdoby - ja nie korzystałam)

krem:

2 tabliczki czekolady deserowej ( ja dałam mleczną)
1 szklanka śmietanki 30%
1/4 szklanki mleka
2 jajka
3 łyżki cukru pudru


Sposób przygotowania:

Schłodzone masło posiekać ,


 dodać przesianą mąkę , cukier puder , kakao 



i rozgniecione żółtko , zagnieść ciasto . 



Zawinąć je w folie i włożyć do lodówki na 30 minut.

Schłodzone ciasto rozwałkować , wyłożyć nim dno i boki formy do tarty , spód ponakłuwać  widelcem.





 Piec 10 - 15 minut w piekarniku nagrzanym do temperatury 180°C , aż lekko się zarumieni.

Śmietankę i mleko podgrzać , wrzucić pokruszoną czekoladę , podgrzewać , mieszając aż składniki się połączą, zdjąć z ognia.



Jajka ubić z cukrem pudrem, wymieszać z masą czekoladową i podgrzewać na małym ogniu ( nie gotować) , aż składniki się połączą i będą mieć gęstą konsystencje. 





Masę przelać do wcześniej upieczonego spodu.




Piec ok 20 min w piekarniku nagrzanym do 

temperatury 150°C.




SMACZNEGO!!!

Słodkich Walentynek życzę kochani!!!

BUZIAKI

Kasia:*

1 komentarz: