czwartek, 26 czerwca 2014

Chleb z samych ziaren, bez mąki i drożdży

Cześć
Dziś chce Wam zaprezentować chleb w którym zakochałam się od pierwszego kęsa !
Odkryłam go na Targu śniadaniowym i od razu się zakochałam! ;-) 
Kupiłam go oczywiście, ale od razu w głowie pojawił się pomysł, żeby spróbować samodzielnie go wykonać. Okazało się, że w sieci bez problemowo znalazłam przepis na " chleb który odmienia życie".
Po wypróbowaniu przepisu stwierdzam ,że nie jest taki sam jak na targu, ale i tak smakuje genialnie :)
I przy okazji odkryłam bardzo zdrowe nasiona babki płesznik* :)



składniki
135g nasion słonecznika (1 szklanka)
90g siemienia lnianego (1/2 szklanki)
65g orzechów – w oryginale laskowe lub migdały,- ja natomiast dałam pestki dyni (1/2 szklanki)
145g płatków owsianych (1 1/2 szklanki)
4 łyżki nasion babki płesznik
1 łyżeczka soli
1 łyżka syropu klonowego - ja mam zamiar spróbować jeszcze z miodem
3 łyżki oleju kokosowy lub stopionego  klarowanego masła
350ml wody (1 1/2 szklanki)



Suche składniki wymieszać w misce lub bezpośrednio w formie. 


Mokre składniki wymieszaj w osobnej misce.



 Następnie mokre składniki przelej do suchych ,wymieszaj 


i przełóż do formy keksowej i dokładnie ugnieć z wierzchu 

 
(WAŻNE! jak nie ugniecie to po wyjęciu z formy może wam się rozlecieć).
Formę przykryj folią i zostaw na minimum 2h a najlepiej na całą noc.
Piekarnik nagrzej do 175 stopni, piecz przez 20 minut.
Następnie chleb wyjmij z formy i przełóż na blasze do góry nogami i piecz przez następne 40minut.

Na początku piekłam go na funkcji góra - dół, a później żeby się przypiekł zmieniłam na termoobieg.

Chleb kroimy dopiero po całkowitym wystygnięciu inaczej będzie się kruszył, rozpadał.


Polecam gorąco, naprawdę nie da się go porównać z żadnym innym chlebem:)

*Nasiona babki płesznik zawierają substancje, które pęczniejąc w jelitach działają jako środek przeczyszczający. Babka absorbuje niekorzystne substancje z pożywienia, łagodzi także podrażnienia błony śluzowej oraz ją nawilża.
Łuski nasion babki płesznik łagodnie stymulują pracę jelit, ułatwiają regularne wypróżnianie, redukują zaparcia, doskonale oczyszczają jelita, oraz poprawiają trawienie. Działają łagodnie przeczyszczająco i osłaniająco na śluzówkę jelita, posiadają zdolność absorpcji toksyn, przywracają i stymulują prawidłową pracę jelit.
Babka płesznik wpływa pozytywnie na wzrost liczby dobrych bakterii w jelitach.
Łupiny nasion babki płesznik dostarczają błonnika i dobroczynnego śluzu. Błonnik jest nierozpuszczalnym i nietrawionym w przewodzie pokarmowym włóknem roślinnym, które ma zdolność pęcznienia.


Pozdrawiam
Kasia ;-)



4 komentarze:

  1. uwielbiam takie domowej roboty chlebki:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny blog! Na pewno znajdę tu wiele inspiracji:)

    http://pannadelifestyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń