poniedziałek, 21 lipca 2014

Makaron w sosie kurkowym z kurczakiem

Hej
Wracając z nad morza przy drodze kupiłam kurki i postanowiłam, że po powrocie zrobię z nich coś pysznego! 
Postawiłam na makaron z kurczakiem w sosie kurkowym a oto i przepis :)



składniki:

ok 200 g makaronu
2 filety z kurczaka
300 g świeżych kurek
1 średnia cebula
3 ząbki czosnku
garść natki pietruszki
2 łyżki masła klarowanego
250 ml gorącej wody
150 ml śmietany o zawartości tłuszczu 30%
2 żółtka jaj
1 łyżka soku z cytryny
Sól, pieprz, kurkuma



Makaron ugotować .Cebulę pokroić w drobną kostkę.Czosnek obrać, przecisnąć przez praskę.
Kurki dokładnie umyć i oczyścić pod bieżącą wodą, ( ja ich nie kroiłam tylko dałam w całości).
Na patelni rozgrzać masło, wrzucić cebulę, chwilę podsmażać, dodać przeciśnięty przez praskę czosnek i umyte kurki. Całość osolić i podsmażyć.



Kurczaka umyć i pokroić w drobną kostkę zamarynować w kurkumie. Podsmażyć na osobnej patelni.



Następnie zalać całość wodą.
W miseczce wymieszać śmietanę z żółtkami i wlać do sosu w chwili, gdy woda już w większości odparuje.Dodać pietruszkę. Wymieszać. Zmniejszyć ogień.




Następnie do kurek dodać kurczaka.



Całość doprawić sokiem z cytryny, solą i  pieprzem.
Nałożyć porcje makaronu i polać sosem!


Gotowe!
Smacznego!
K:*

3 komentarze:

  1. Przepyszny obiadzik, uwielbiam kurki :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nigdy nie przepadałam za kurkami, ale ostatnio moje smaki bardzo się zmieniają :))

      Usuń
  2. nie przepadam za grzybkami, ale muszę mamie podesłać ten przepis, bo ona uwielbia wszelakie grzybowe dania:)

    OdpowiedzUsuń