piątek, 27 marca 2015

Burger z kaszy jęczmiennej i ciecierzycy

Hejka!

Dziś mam dla Was genialny przepis , który znalazłam na blogu kaszomania i zapewniam Was, że na pewno  będę często korzystać z przepisów z tej strony! :) Burgery wyszły genialne!! 


składniki na kotlet

1,5 szklanki kaszy jaglanej- ja miałam jęczmienną 
 puszka ciecierzycy
1 duża marchew
3 cebule dymki
2 ząbki czosnku
natka pietruszki- spora garść
1 jajko
sól, pieprz,
papryka chilli w proszku (ja użyłam suszonej, którą przywiozłam z Turcji)
dodatkowo:
8 bułek
4 pomidory
8 liści sałaty
czerwona cebula
ogórek zielony
ketchup

Kasze jęczmienną gotujemy. Ciecierzyce odsączamy i rozgniatamy na jednolitą masę- ja użyłam do tego kuli do ucierania ciasta ;)



 Cebulę kroimy w kostkę , marchewkę ścieramy na najmniejszych oczkach , czosnek przeciskamy przez praskę i wszystko razem podsmażamy na oliwie do miękkości. 


Następnie marchewkę , cebule i czosnek dodajemy do jeszcze ciepłej kaszy mieszamy i dodajemy ciecierzyce oraz pietruszkę. 




Obficie przyprawiamy solą, pieprzem i chilli. Dodajemy jajko, aby całą masę scalić. Formujemy kotlety.



Grillujemy bez tłuszczu , aż do zarumienienia. 


Mi wyszło 8 dużych kotletów.
Bułkę przekrawamy na pół i kolejno kładziemy sałatę , kotleta, pomidory , ogórki, cebulkę i polewamy ketchupem.




Smacznego!!!
Buziaki
Kasia :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz